23948sdkhjf

Fremadstormende tøjmærke testede tøj til særlig målgruppe: Så meget har de lært

28. april i år markerede en ny milepæl i det efterhånden landskendte tøjmærke Shaping New Tomorrows historie. 

Her åbnede man en helt ny pop up-butik med tøj kun til kvinder - og det er ikke et segment, som tøjvirksomheden tidligere har eksperimenteret med. 

- Vi ville gerne teste, hvordan en kollektion med basistøj til kvinder kunne fungere i vores koncept, fortæller produktchef i Shaping New Tomorrow, Christoffer Bak, til RetailNews. 

- I åbningsweekenden blev vi blæst bagover af interessen i vores butik. Der var proppet alle tre dage. Den primære omsætning lå dog også her, kan vi konstatere efterfølgende, tilføjer han. 

Han fortæller, at man allerede tidligere end lørdag i sidste uge kunne have lukket butikken, fordi man simpelthen var løbet tør for mange størrelser. 

Derfor blev netop lørdag 10. juni også sidste dag - i denne omgang - med salg fra pop up-butikken i København. 

Fremtidsperspektiv

Christoffer Bak og resten af SNT-ledelsen er dog bestemt ikke afvisende over for, at kvindetøj i fremtiden bliver en fast del af tøjmærkets kollektion. 

- Vi var fleksible i forhold til vores forventninger, for vi havde ikke den store erfaring inden for tøj til kvinder, inden vi kastede os ud i det her projekt. 

- Det har givet os blod på tanden i forhold til at arbejde os ind i kvindeuniverset. Men samtidig vil vi også gerne bygge hele konceptet op rigtigt, og derfor går vi langsomt frem. Så vi er glade for den feedback, vi har fået i løbet af butikkens åbningstid i den seneste halvanden måned. 

Han løfter samtidig sløret for, at der senere på året kommer flere nyheder inden for kvindetøj i Shaping New Tomorrow. Hvad de helt konkret går ud på, vil han dog ikke røbe over for RetailNews. 

Se nøgletal for:
Læs mere om: Tøjbutik
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.665